tisdag 31 mars 2009

Mobiltrassel

Upptäckte att något mystiskt hade hänt med mobilens ringsignal. Alltså jag hörde inte ett smack när den ringde vilket ju gör att det blir svårt att veta när någon ringer. Vad som hänt har jag ingen aning om, men efter mycket pillande fick jag ordning på mobilskrället och tur var väl det. För precis när jag som bäst höll på så ringde kompis J och frågade om vi skulle ta en liten tur in till stan. En väldigt bra idé då vädret visade sig från sin allra bästa sida.
Trots vandring runt i olika butiker kom jag bara hem med ett födelsedagskort till mamma.
En liten paus på ett fik var vi ju bara tvugna att hinna med också. Om några veckor kan man ju sitta på en uteservering och titta på folk, men inte riktigt ännu. Så vi gjorde det näst bästa, parkerade oss längs fönstret så att vi hade full uppsikt över de som passerade utanför. Nu var det ju inte direkt något gatlopp utanför men några traskade trots allt förbi. Det mest uppseendeväckande var väl en kille med knallrött hår. Han såg ut som han hade en ryamatta på skallen.

Nu är det dags för en liten kvällsmacka med falukorv och stekt ägg.

Tjing Tjing

Inga kommentarer: