måndag 2 mars 2009

Ingenting särskilt

Måndag igen. Helgen flöt förbi mestadels i ett töcken. Har haft mer eller mindre konstant huvudvärk. Ingen höjdare kan jag meddela. Men idag är det ändå ganska skapligt.
Eftersom vädret inte direkt inbjuder till några utomhusaktiviteter så blir det mest lite pyssel här hemma och så ska jag fortsätta att läsa min bok som jag tipsade om i ett tidigare inlägg, The Guardian. Den blir bättre hela tiden. Ska bli spännande att se hur det hela slutar.

I lördags var J här och vi tittade på melodifestivalen. Agnes låt tyckte vi var klart bäst, man blir glad av den. Var det någon annan än vi som tyckte att hon var väldigt lik Beyonce?
Däremot begrep vi oss inte riktigt på den här opera-damen, vet inte om det beror på okunskap eller något annat. Men det var hursomhelst inte vår favorit och vi hade lite svårt att fatta varför hon gick vidare. Men som sagt, smaken är olika och tur är väl det.

Jag fick ett trevligt mail häromdagen från en vän som tyckte att det kändes som om jag skrev personliga mail till henne. Det blev jag väldigt glad för. Tack så mycket & stor kram. Du vet själv vem du är :) Däremot skriver jag inte alltför utlämnande, mina innersta tankar delar jag bara med mina vänner öga mot öga. Det gäller ju att sålla lite bland tankarna annars kanske mina läsare somnar av tristess :)

Ha en bra dag

Tjingeling

2 kommentarer:

Katja sa...

Utmaning igen!!

thebromanders sa...

Det är verkligen roligt när man hittar till bloggar som man "fastnar" i. Det händer inte så ofta, men det har jag gjort här:) Du skriver jättebra!!