lördag 7 mars 2009

Melodifestivalfunderingar

Nu är det bara en vecka kvar på melodifestivalspektaklet. Måste säga att jag tycker att hela konceptet har blivit uttjatat med alla dessa deltävlingar. Ha i sådana fall fler bidrag med & kör bara en tävling.
Ringa ska man ju också göra femhundraåttiotolv gånger typ. Jag för min del ringer av princip ALDRIG när det gäller sådana tävlingar. Man kan ju inte ens vinna något.
Tänk familjer med en hel hög med barn som vill ringa och rösta på sina favoriter. Hundralapparna får helt plötsligt vingar (som om de inte hade det redan innan) och telefonräkningen snurrar på som ett tröskvärk i bästa form.
Sedan kommer den stora finalen, någonstans i Europa. I år är det visst i Moskva. En massa länder tävlar och då händer något mycket märkligt. Länder som skyr varann som pesten börjar helt oförhappandes att börja rösta på varandra! Musik kanske förbrödrar, vad vet jag?
Lite märkligt är det ialla fall.
Återstå att se om samma fenomen upprepar sig i år.

Tjing Tjing

1 kommentar:

thebromanders sa...

Jag håller med. Jag har helt tappat intresset för melodifestivalen numera... annat var det förr!