söndag 8 mars 2009

Tankar far hit & dit

Vaknade upp vid 06.30, men kände att det var alldeles för tidigt. Slog ihop ögonlocken och somnade om efter ett tag. Vilket misstag! Vaknade några timmar senare, som ett vrak. Sååå trött. Nu sitter jag här och försöker vakna till med en kopp kaffe.
Vädret är så himla trist, vem har beställt grått väder? Inte jag ialla fall. Jag vill ju helst ha sol och värme varje dag :)
Får väl trots allt ge mig ut en sväng senare då min nätverkskabel ger mig en hel del problem. Tack och lov så har jag tillgång till mobilt bredband i tre månader till så jag kan ändå vara uppkopplad mot världen :)

Idag är det visst Internationella kvinnodagen. Här i Sverige tycker jag att dagen inte får så mycket uppmärksamhet av förståeliga skäl. Jag anser dock att kvinnor och män ska tjäna lika mycket för samma jobb. Det är inte helt vanligt trots att vi lever i ett modernt samhälle. Dagen kan jag känna är viktigare för många andra kvinnor, som exempelvis är offer för trafficking och andra hemskheter. Då kvinnan mer eller mindre ses som en handelsvara och inte som en människa. Jag anser att kvinnor bör få samma respekt som män, alla är lika mycket värda.
Ja, förutom vissa personer givetvis. Massmördare och andra skumma individer skulle man istället för astronauter kunna skicka ut i rymden utan returbiljett. Skicka upp dem på någon gammal, utjänt rymdstation vet ja. Där kan de sitta och cirkla runt jorden och begrunda sina synder.
Hur kom jag in på det?! Som vanligt snurrar mina tankar i 1000 olika riktningar samtidigt. För mig är det ett sundhetstecken tror jag (hahaha). Ibland ploppar det bara upp idéer eller tankar och då gäller det att få ur sig dem snabbt som blixten annars är de borta.
Ja, du milde det är inte lätt :)

Nej, nu ska jag åka iväg och uträtta mina ärenden.
Ha en bra dag.

Tjineling

2 kommentarer:

thebromanders sa...

Man börjar i en ända och slutar nån helt annanstans... så brukar det ofta vara för mig med;) Hoppas du hade en trevlig söndag!!

Anonym sa...

hej,hoppas att denna kommentar kommer fram!
Har skrivit i flera av dina inlägg men det strular ALLTID med verifieringen!
Suck......jag ger upp.
Kram Virpi