onsdag 11 mars 2009

Ett år äldre & klokare?







Är bara tvungen att visa mitt lyckotroll som jag fick i födelsedagspresent av min kompis L igår. Så himla söt!!



Har jag blivit klokare? Jag vet inte det direkt, men man vill ju alltid tro det :) Det enda jag med säkerhet vet är att jag har blivit ett år äldre, även om jag kämpar emot så gott jag kan. Äh vad fasen, man är inte äldre än man känner sig. Och jag känner mig inte äldre än 27 :)


Virpi skrev ett inlägg om tidsperspektiv och hur snabbt tiden går så jag fortsätter lite på det spåret.
När jag var 20 kändes det som en evighet till jag skulle nå 30. Och 40 var ju bara inte att tala om, det var ju i en helt annan galax!!
Nu är det bara ett år kvar till det sistnämnda och tiden far iväg snabbare än en formel 1 bil. Ibland känner jag nästan panik över att det går så fort. STOPP, STANNA släpp av mig från den här karusellen som snurrar snabbare hela tiden!! Kan det inte finnas någon slags hållplats där man kan bara vara och där tiden står stilla ett tag. En månad eller så.
Det skulle inte vara så dumt.

Äh fasen, det är väl bara att njuta av dagarna som rullar förbi. Det är ju trots allt det som är livet.

Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha,ja med säkerhet så kan vi säga att alla kommer att dö ngn gång.....:)
Men det är lika bra att passa på och göra det bästa på vägen dit.
Kram