fredag 6 mars 2009

Comeback & farväl på en och samma gång

Såg på nyheterna att Michael Jackson tydligen ska köra 10 konserter i London i sommar. Jaha säger jag bara. Karln har gjort en hel hög med hits, har släppt en platta som sålt mer än någon annan och inom musik varit superframgångsrik. Men... när han öppnar munnen och börjar prata blir jag helt stum. Karln låter ju som ett förvuxet barn!! Nu råkade han ju klämma ur sig att "This is it", med andra ord skulle dessa konserter vara slutet på hans karriär. Jag trodde att den redan var över, men vad vet jag.
Med tanke på rapporter som har kommit genom åren så har hans ekonomi mer eller mindre havererat så jag antar att detta är ett sätt att fylla på skattkistan lite så att han inte kommer att svälta ihjäl på sin ålderdoms höst.
Storsint meddelade han att han bara skulle spela låtar som fansen ville höra. Det gör han nog rätt i. Men jag får en känsla av desperation när det snackas om comeback och farväl i en och samma mening.
För den som är intresserad av se Michael Jackson uppträda i London så är det månaden juli som man ska vika för en tripp till London.

Inga kommentarer: