fredag 27 mars 2009

Dans & fåglar...

Äntligen fredag och final i Let's Dance. Vem kommer att vinna? Laila Bagge, som ingen visste vem hon var innan hon i höstas dök upp som en av jurymedlemmarna i Idol, eller Magnus Samuelsson, världens starkaste man? Det återstår att se. Förutsättningarna för dessa båda finalister är ju minst sagt olika. Den ena liten och lätt som en fjäder, den andra två meter lång och har en vikt på 150 kilo.
Hur som helst kommer det att bli en spännande final.

Vad är det föresten för en idiot som har planterat glas i djupfryst kyckling?! Att det skulle funnits där från början verkar ju helt orimligt då kycklingar inte direkt är några fakirer som käkar glas. Hoppas att företaget får rätsida på eländet och helst får tag i den eller de som har gjort detta. De skulle själva få smaka på kyckling med glas i. Tydligen finns det galningar överallt som utan att använda insidan av skallen gör saker som kan få hemska konsekvenser för andra än de själva. Jag fattar inte hur de funkar.

Hur fick jag ihop det, dans och fåglar? Ingen aning.
Någon som kommer ihåg fågeldansen föresten? Omåttligt populär blev den och lika hemsk att kolla på, hihi. Ja du milde tid. Alla verkade ju flaxa med armarna, svänga på rumpan och skutta runt, gammal som ung. Tur att denna "dans" har lagts i malpåse. Lika bra att den stannar där om ni frågar mig.
Själv tog jag mig en svängom med snabeldraken för en stund sen. Dans är kul och bra motion, så grabba tag i första bästa människa eller snabeldrake och sväng runt de lurviga ett tag.
Ha en trevlig kväll.

Tjing Tjing

Inga kommentarer: