lördag 28 mars 2009

I skenet av en massa ljus & med massa minnen

Hoppas att ni alla har anammat Earth Hour och släckt överallt i en timma. Själv är jag duktig, kör laptopen på batteri och använder mobilt bredband. Noll energiåtgång här :)

Var hemma hos min kära mamma på middag och precis när jag skulle köra över Ölandsbron (nedan) på väg hem så släckte de ner den. Blev med andra ord kolsvart.







När jag började närma mig Kalmar tyckte jag att det såg ovanligt mörkt ut, det visade sig att varenda gatlyse i hela staden är släckt. Måste säga att det känns lite mysigt att det är becksvart ute och härinne är det bara skärmen och alla ljus som lyser upp.



Dagen har för övrigt varit ganska jobbig då det idag är 1 år sedan min älskade pappa gick bort. Jag och min syster åkte till minneslunden där han ligger, tände ett ljus och satte 20 röda rosor där. Vi pratade mycket om honom och med honom.
Jag kommer aldrig att glömma de sista två dagarna i hans liv då vi var på sjukhuset och såg hur han kämpade för sitt liv. Det är för alltid inpräntat i mitt minne, liksom alla de ljusa minnen som jag har av honom.
Min pappa och jag var mycket nära varandra och jag saknar honom oerhört, varje dag.
En mycket god vän sa till mig att sorgen blir lättare att bära så småningom men att den ibland gör sig påmind och att man blir ledsen, och att detta kan komma när som helst. Det är så sant. Och idag är en just en sådan dag.

Ta vara på tiden och de som står dig nära. Slösa med orden jag älskar dig & lev livet till fullo.

C

2 kommentarer:

Katja sa...

Kraaaaaam... /K

Anonym sa...

Jag saknar dig också vännen! Alla fredagskvällar i din mysiga lägenhet, alla söndagsluncher på Skafferiet och alla pratstunder. Självklar kommer du alltid finnas i mitt liv! Vi måste se till att ses snart! Kramar/marie