tisdag 24 mars 2009

Senaste nytt

Fy sjutton vad kallt det har varit idag! Var tvungen att ge mig ut och höll nästan på att frysa fast i ytterdörrens handtag (bara LITEN överdrift). Var ju inte så smart att jag tog med mig handskar. Skulle ju bara ut en snabb sväng. Så det tog en halvtimma att tina upp fingrarna efter den upplevelsen.

Har ni hört det senaste? Det är nyttigt att sola!! Ska visst motverka risken för någon sjukdom som jag inte kommer ihåg. Men samtidigt är det ju farligt att sola, man kan ju drabbas av hudcancer. Jag får inte riktigt ihop det där måste jag erkänna.
Så det gäller väl att vräka på med solkräm, för att inte bli sjuk, och ge sig ut i solen, för att inte bli sjuk av den sjukdom jag inte kommer ihåg vad det var.
Det kommer hela tiden nya rön. Kaffe ska visst vara ett av 20 livsmedel som är bra för hälsan. (Läste oxå det någonstans) För ett tag sedan var det ju mer eller mindre livsfarligt att dricka kaffe. Tur att man nu kan dricka kaffe med gott samvete.

Så njut av allt du gillar, det kan vara farligt ena veckan och hälsosamt nästa.

Tjing Tjing

Inga kommentarer: