onsdag 1 april 2009

Lunch med en näktergal

Vid 8.30-tiden ringde telefonen, hoppade ur sängen där jag låg och läste lite. Innan jag hann få upp mobilen ur väskan hade den slutat ringa (ja, jag fick igång ringsignalen igår). Kollade vem som ringt och såg att det var kompis K, så jag ringde genast tillbaka då jag tänkte att hon var på väg till ett jobb.
Hon kvittrade glatt på i andra änden som vanligt. K är en väldigt morgonpigg person som mer än en gång har ringt och väckt mig på morgonen (det gör absolut ingenting), ibland även sjungandes :) Hon påminner faktiskt lite om en näktergal som sjunger alldeles fantastiskt fint på Öland. Denna fågel är faktiskt också väldigt morgonpigg :)
Vi bestämde att vi skulle träffas och ta en liten vandring på stan och kolla runt lite bland butikernas utbud. Som vanligt hade vi det mycket trevligt där vi spanade runt bland klädstänger och heminredningsprylar. Spaningsturen avslutades med ett besök på en av stadens kinarestauranger för lunch och mer prat.
Det var en skön dag och det känns som om våren äntligen har anlänt. Hoppas nu bara att det inte blir ett bakslag med snö och andra otrevligheter. Men man vet ju aldrig, april kan ju vara en nyckfyll månad när det gäller vädret.

Hoppas att ni inte har blivit lurade alltför mycket idag. Jag har faktiskt lyckats undvika detta fenomen :)

Tjing Tjing

3 kommentarer:

Katja sa...

Jag sjunger inte som en näktergal!!!!
Ha ha ha.... Men trevligt hade vi! Kram/K

thebromanders sa...

Kul med en dag i trevligt sällskap av en vän!!

Camilla sa...

Ja goda vänner ska man vara rädd om för de växer inte på träd precis