tisdag 21 april 2009

Boktips


Har precis läst klart boken Marley & Me. Jag vill gärna rekommendera denna underbara bok till de som inte läst den eller sett filmen.
Marley visar sig vara en hund som nog vem som helst hade blivit alldeles skogstokig att ha i sitt hem. Han far fram som en bulldozer i tillvaron. I hans gap försvinner allt från skor, kapysler och till och med guldhalsband. Ja, inget undgår hans nos.
Marley lyckas till och med bli utslängd från en lydnadskurs där han far fram som en tornado. Det verkar bara finnas två hastigheter på denna hund, antingen full fräs eller sovande.
Men hans charm gör att han är en högt älskad familjemedlem.
Många skratt bjuder denna bok på när man får följa Marley's äventyr.
Och familjens kärlek till denna bångstyriga hund genomsyrar varje sida.
Detta är en slags biografi över en hund och Marley har faktiskt funnits i verkligheten.
Så vill du ha ett gott skratt och kanske även fälla en tår så är detta boken för dig.
Enjoy

4 kommentarer:

Anonym sa...

Till den 21 augusti är det satt än så länge så det känns ju kanon! =) Då kan man ta det lugnt för en liten stund i a f. Jo, jag kan tänka mig det, men förmodligen är det så att man alltid kommer känna sig yngre än vad man är på pappret! tur är väl det! Kram!/Marie

Taina sa...

Och jag har sett filmen och höll på att skratta ihjäl mig! Verkligen underhållande ;)

Camilla sa...

Taina:Jag måste ju se filmen när den kommer på dvd här :)

thebromanders sa...

Har inte läst boken eller sett filmen... men filmen blir det så snart den blir tillgänglig på netflix...