torsdag 16 april 2009

Skratt & sömnproblem


Var en liten sväng på stan idag och inhandlade födelsedagspresent till en kompis och passade på att ta en tur på Akademibokandeln. Fick med mig två böcker därifrån. När jag kom hem slängde jag mig i soffan och började läsa Marley och jag. Vilken härlig bok! Frasen " Ta livet av en blomma, köp en valp" fick mig att skratta, och detta hände på sidan 12!! Helt klart verkar ju den ha potential för fler gapskratt.
Har inte sett filmen så det får väl bli när den dyker upp på dvd istället.
Har råkat ut för lite sömnproblem, somnar som en sten men vaknar flera gånger under natten. Vansinnigt irriterande. Följden blir ju oftast att jag är som en sömngångare när jag väl vaknar på morgonen. Tur att jag har mycket kaffe då.
Natten som gick var inget undantag. Gick och lade mig vid 00.30 och tänkte att nu så kommer jag nog att sova som en gris hela natten. Trodde jag, haha vilket skämt.
Vid 02.45 vaknade jag första gången. Knep ihop ögonen hårt efter att ha konstaterat att det var ALLDELES för tidigt att vakna. Nästa gång samma procedur upprepade sig var klockskrället 5. Skam den som ger sig, det var bara att försöka somna om igen.
Vid 7.30 gav jag helt enkelt upp och släpade mig ur sängen och drog runt som en vålnad i nära 2 timmar innan jag hade vaknat till så pass mycket att det inte var risk för drunkning i duschen. Hur man nu kan lyckas med det i upprättstående läge?
Dags att snart slå ihop korpgluggarna för idag. Imorgon väntar en ny dag.
God natt

2 kommentarer:

mz.olsson sa...

Det är väldigt jobbigt när man inte får sova ordentligt! Hoppas det ger med sig... ibland har man såna där perioder...

Camilla sa...

Hoppas jag med.
Inatt sov jag som en stock o var nästan halvdöd när klockan ringde vid 7. (Tvättid idag på fm)
Mycket märkligt....