fredag 10 april 2009

Djur i olika former

Vilken underbar dag med strålande sol och rätt hyfsat varmt.
Levererade ett påskägg till min lilla systerdotter A. Det blev uppskattat och jag tror faktiskt att hon tyckte att klistermärkena med glittrande prinsessor och Bamse bokmärken var nästan bättre än godiset. En fika ute i solen blev det också innan jag rattade bilen tillbaka igen.
Nästa stopp var Stensö och en lång promenad runt hela ön. Det finns en sten där Gustav Vasa landsteg. Men jag knatade bara vidare, har ju sett stenbumlingen flera gånger förut.
Såg även senare ett rådjur som smög runt en bit in bland träden. Var ju bara tvungen att stanna och beundra detta djur. Tror att det också fanns några sälar som låg ute på stenarna och solade, men tyvärr var de för långt borta för att jag ska vara säker på att det var sälar jag såg. Det kan ju lika gärna vara ett gäng stenar. Kanske ska jag ta med mig kikaren nästa gång, då kanske jag kan få syn på en liten säl.
Annars kan det bli som en kväll för väldigt längesedan hemma hos mamma. Sent på kvällen kikade vi ut och tyckte att vi såg en igelkott som hade gått in på altanen. Publiken bestod av tre personer, och öppna ville vi inte då den lilla stackaren kunde bli skrämd och kila iväg. Efter att ha stått där säkert en 20 mmin eller så bestämde vi oss för att tända lampan eftersom kotten inte rört sig en endaste liten milimeter.
Sagt och gjort, lampan tändes och då upptäckte vi att vi hade stått och stirrat på en kullvält blomkruka!!!
Ett gott skratt blev det ialla fall.

Ha det gott

Inga kommentarer: