måndag 6 april 2009

Lite skvaller & jordgubbar

Nu verkar det som om läslustan har återkommit. Och det är ju trevligt. Den senaste tiden har läsandet mest bestått av olika tidningar och websidor. Men nu verkar det lossna. Kanske är det våren som gjort att jag har vaknat upp ur vinterdvalan.

Läste idag en artikel om Britney Spears, och henne kan man ju ha många åsikter om.
Inte så underligt kanske att hon är som hon är, för hennes familj verkar vara långt ifrån det normala. Man kan väl tycka att föräldrar ska vilja det bästa för sina barn, men Brittans mamma och pappa verkar mest vara intresserade av att hon far land och rike runt med sina barn i släptåg för att genomföra sin turné. Och tjäna mer pengar. Jag blev nästan mörkrädd när jag läste vad hennes föräldrar har i lön. Och det är hon som betalar. Eller vad sägs om att pappan får 1,6 miljoner kr per år för att vara hennes förmyndare, brorsan får lika mycket för att se efter hennes ekonomiska intressen och så mamman som får 1,4 miljoner per år, för vad är det väl ingen riktigt som vet.
Med andra ord så är ju familjen ekonomiskt beroende av Britney. Hur sjukt är inte det??
Jag säger bara: snacka om blodsugare.
Tyvärr verkar ju tjejen inte ha något vidare stöd av sina föräldrar. Kanske borde de vara mer intresserade av hennes mentala hälsa än av de pengar som hon kan förse dem med.
Undrar hur hela spektaklet kommer att sluta? Ja det återstår att se.

Föresten kan jag meddela att de första svenska jordgubbarna har skördats och sålts för det facila priset av 640 kr kilot!! Sugen någon?

Ha det gott.

Tjing Tjing

4 kommentarer:

Taina sa...

640 kronor kilot????? Bara priset får mig att tappa suget. På jordgubbar i alla fall.

Britney Spears är ju bara så tragisk person. Hela hennes familj också, för den delen. Jag hade tänkt skaffa biljetter till hennes konsert här i CT. Men så tog jag mig en funderare. Jag gillar inte henne, inte hennes musik och varför skulle jag då betala flera hundra dollar för att se henne? Dessutom så har jag sett klippen i efterhand och det är som hon försöker imitera Madonna i mångt och mycket. Det gåååååår inte hem. Inte hos mig i alla fall.
Nu är det middagsdax och sedan bär det iväg till high school med 16-åringen. Det är körkväll och DET är något annat än Brittan det!

thebromanders sa...

Jag tycker synd om Britney... hon har nog inte haft det helt lätt!
640 kronor?? Nä, jag tror jag avstår...

Camilla sa...

Taina: jag håller med. Det mest tragiska verkar vara att hennes föräldrar verkar sakna allt vad parenting skills heter. Skulle aldrig gå på en av hennes konserter. Men Madonna var jag på i Gbg någon gång runt 1990. kanonbra! och nu kommer hon igen, men det blir inget denna gången för mig.

Mz. Olsson: Ja det är synd om Brittan. Hoppas hon får sitt liv på rätt köl.

virpi sa...

Tack för gratulationen!
Vill bara tala om att jag tittar in till din blogg varje dag men oftast så håller jag med om vad du skriver så det blir lite dåligt med kommentarer..:)
Känns mer som ett konstaterande varge gng.haha
Ha en riktigt skön påskhelg!
Kram Virpi