torsdag 23 april 2009

Snedvridna kroppsideal eller?

Köpte en skvallerblaska igår och slogs av hur dessa kvinnor ser ut. De är ju så himla magra!!
Det började med Victoria Beckham som är så smal att hon ser ut som en superskinny Hello Kitty, lika stort huvud till en liten kropp. Bläddrade vidare och då dök Paris Hilton upp, i profil. Ursäkta, men hon ser ut som en planka med några benknotor som sticker ut lite här och där. Därefter såg jag en bild på en tjej i bikini där man kunde i princip se varje bröstben. Det var som att se ett skelett som någon hängt skinn på.
Dessa kvinnor är, enligt min mening, på tok för smala. När man i vissa fall läser att de säger att de äter som hästar börjar man ju faktiskt undra. Ja, det är klart att om man bara käkar isbergssallad eller gurka så kan man ju äta hur mycket som helst. Men vem kan leva på det?
Efter ytterligare lite bläddrande kommer ett uppslag med Jessica Simpson, hon som blivit anklagad för att ha blivit fet ni vet. Ja, i jämförelse med ovan nämnda kvinnor ser hon ju som en jätte. Men hon verkar ha en sund inställning till sin kropp och här finns det minsann inga utstickande benpipor. Skönt att se en kvinna som inte ser ut som om hon skulle blåsa bort i vinddraget från en svängdörr.
Läste någonstans att ett flertal av dessa berömda kvinnor väger under 50 kilo! En del så lite som 44 kilo!! Herregud säger jag bara.
Vad är det för kroppsideal tjejer idag växer upp med? Och hur påverkas de av att se bilder på dessa supersmala (magra) kvinnor? Jag vet inte, men jag kan bara ana.

Nej, nu ska jag ta en macka och sedan snöra på mig mina skor och ta en promenix längs havet. Det är en underbar dag.

Tjingeling

5 kommentarer:

Katja sa...

Hoppas att du hade tjockt med SMÖR på mackan!! Hahaaa.. Det ska vi unna oss! Njuta, är väl vad livet handlar om!?? Kramar/K :)

Camilla sa...

Inte så mycket smör, men ost. Klämde till med några gurkbitar oxå. :)
Precis, det gäller att njuta så länge man kan.
Kram

Katja sa...

Klart det blir välkomstkommité!!!! Övar på sångerna redan... Hahhaaaa.. Nya naglar nästa vecka?? Tänker ut nåt snyggt! Kraaaam :)

virpi sa...

Ja visst är dom för magra! Men sen så svälter dom sig oxo.:)
Skönt att man inte är tonåring idag.
kram kram

Camilla sa...

Ja det kan inte vara lätt att se dessa "benrangel" överallt och bli påverkad. Världen är helt snevriden, i vissa länder svälter folk för att de inte har någon mat och i andra svälter de sig för att var size 0. Något är väldigt väldigt fel.