lördag 25 april 2009

Pet Airways

Läste i tidningen att alla hundar i USA nu kan åka flyg utan att behöva åka i bagageutrymmet. De har nämligen fått ett alldeles eget flygbolag, Pet Airways.
Istället för säten finns det bara rymliga burar där hundarna får tillbringa flygresan. De blir rastade efter check-in och sedan finns flygvärdinnor som serverar mat och dryck, dessa står även för underhållningen. Undrar vad det kan vara?
Besök i cockpit tror jag inte är att fundera på, en nervös jycke kan nog ställa till en hel del oreda. Så det är nog lika bra att de snällt sitter på sina platser.
Matte och husse får däremot åka med människoflyg. Efter flygturen är det dags för rastning innan hund och ägare återförenas.
Än så länge gäller detta bara för inrikesresor. Måste säga att jag tycker att det verkar vara en bra idé, men den kanske skulle ha kommit för sådär 10 år sen och inte mitt i den värsta ekonomiska krisen någonsin.

Nej, nu är det snart dags för snarkofagen.

Good night

1 kommentar:

Nena in da USandA sa...

Haha, hundflyg! Ja, det ska vara amerikaner för att komma på nåt sånt... Sen jag flyttade hit har jag fascinerats av alla hundkläder, hund(barn)vagnar etc som finns här! Ja, man häpnar...

Jag får väl säga detsamma - fin blogg! Kul att du hittade in till mig och skrev en kommentar!
Ha det gott// Magdalena