lördag 25 april 2009

Ska det funka?

Dagens väder = sol. Helt makalöst hur länge solen har gått upp över Öland varje morgon och fortsatt att skina med oförminskad kraft. Jag njuter varje sekund.

Har haft en hel del krångel med min Internetuppkoppling som har drivit mig mer eller mindre till vansinne. Men idag tog jag mig i kragen och traskade iväg till Telia. Fick tag i någon halvdryg typ där, men efter att ha förklarat mitt dilemma, att med typ 1 min mellanrum får jag ett meddelande att nätverkskabel inte är ansluten.Givetvis är den det. Vilket i sin tur innebär att under den sekund eller så är jag inte uppkopplad. Det har ställt till mycket problem.
Han yrade nåt om att det kanske inte var fel på modemet utan datorn. Tur att jag då kollat på modemet och sett att en massa oranga lampor fladdrar som fyrar på ett mörkt hav. Aha sa mannen med stenansikte, verkar inte bra.
Till slut fick jag låna ett modem för att kunna kolla om samma hände med det.
Kopplade in lånemodemet och höll alla fingrar och tår.
Inte en enda gång har det hoppat ur. Så nu kan jag traska tillbaka på måndag och köpa ett nytt. Problem solved. Tack modemguden!

Eftermiddagen har tillbringats hemma hos min kära mamma. Supergod gryta bjöd hon på och någon slags glass till efterrätt. Det var skönt att sitta i pensionärskuvösen och njuta av värmen. En promenad med jycken blev det också, som alltid blir lika glad när jag dyker upp så hon ju nästan slår knut på sig själv i ivern att gosa:)
Snodde till mig ett recept på vit chokladcheesecake som jag hittade i en veckotidning. Såg helt oemotståndligt god ut på bilden. Så den måste jag ju bara prova någon dag.

Imorgon blir det en tur till min faster som ska hjälpa mig att fixa pappas sista deklaration.
Ska stanna till på kyrkogården på vägen också och sätta några blommor i minneslunden och prata lite med pappa. Tror att han hör mig däruppe bland alla andra änglar.

Tjingeling

Inga kommentarer: