torsdag 2 april 2009

Barnvagnsmaffian på G

Nu riskerar jag väl att få på skallen, men det struntar jag i.
Eftermiddagen spenderade jag och min vän J på Ikea. Allt gick bra och vi hittade lite grejer. J brukar shoppa en del och den här gången var inget undantag. Vi traskade runt i godan ro, det var inte så mycket folk vilket är skönt.
När vi närmade oss kassan inträffade det. Vi råkade ut för en barnvagnsmaffia in training (gravid kvinna med shopping vagn). Denna gravida kvinna mejade nästan ner J, det var bara tack vare en snabb reaktion hon lyckades hoppa undan innan vagnen körde över henne. Tror ni kvinnan sa ursäkta? Nej, just det inte ett pip kom över hennes läppar.
Snart kommer kvinnan ifråga att styra en farkost med en baby i, barnvagn, på stan. Kanske borde man skicka ut en varning till alla andra att se upp.
Detta fenomen kan skådas varje gång man tar en tur in till stan. Ett flertal kvinnor med barnvagn dundrar fram och alla som råkar befinna sig i vägen för deras färdväg gör säkrats i att slänga sig undan för att undvika att bli nermejade. Herregud, det är ju inte direkt en pansarvagn som de kör runt!
Blivande mammor kanske skulle behöva gå en kurs i barnvagnskörning.
Värsta exemplet var när två mammor vandrade fram på en trottoar med sina barnvagnar, i bredd förstås, och en gammal dam med rullator som de mötte fick köra ut i gatan för att komma förbi. Ursäkta, men saknar dessa personer all hyfs?
Detta verkar tyvärr vara ett kvinnligt fenomen då jag faktiskt aldrig sett män framföra barnvagnar lika illa.
Som tur är finns det ju kvinnor som beter sig vettigt.

Tjing Tjing

Inga kommentarer: