söndag 5 april 2009

Födelsedagsmiddag & bloggande

Var hos min kära mamma på middag igår, hon fyllde år. Tre rätters middag och sedan tårta på det. Det var jättegott, som vanligt. Himmel, vad mätt jag var när jag åkte hem. Slängde mig i soffan och kände mig som en strandad säl. Tror inte att jag behöver äta så mycket idag faktiskt.
Varmt var det också igår. Enligt bilens display var det 17 grader! Hörde att en del personer kutar runt i shorts och T-shirt ute, men det tycker jag är ALLDELES för tidigt. Är ju som att be om en dunderförkylning och den håller jag på att repa mig ifrån, så det blir inget med det.
Idag verkar det som om solen har fått ett litet filter, dis. Men jag ska inte klaga, vi har ju haft sol i en hel vecka utan avbrott. Men det diset kan ju försvinna :)

Tydligen får man inte vara sjuk eller arbetslös och blogga samtidigt. Det finns folk som har fått sin ersättning minskad, det verkar ju inte riktigt klokt. Är bloggande att jobba? Ja det finns säkert de som kan livnära sig på det, men då måste man ju få betalt. Av det stora antalet människor som bloggar tillhör ju väldigt få denna skara. Blondinbella är ju en av dem, och efter att ha kollat in hennes blogg så fattar jag ärligt talat inte vad som är så himla speciellt med den. Jag tycker att den är ganska trist faktiskt.

Nej nu ska jag ge mig ut i det vackra vädret. Solen har faktiskt kommit fram :)

Tjing Tjing

Inga kommentarer: