måndag 22 februari 2010

Vad som hänt i OS

Dagens OS uppdatering måste ju börja med Tre Kronors match mot Finland.
Nu måste jag faktiskt erkänna att jag bara såg sista perioden. Jag hade inte hunnit vakna innan för matchen började ju 06.00 svensk tid.
Men det gjorde absolut ingenting för det är ju resultatet som räknas, eller hur? Och det behöver minsann Tre Kronor inte skämmas över, 3-0 blev det. Så nu väntar antingen Norge eller Slovakien i kvartsfinal och Kanada eller Ryssland i semin. Det kommer att bli spännande matcher att titta på, beroende vilken tid på dygnet de spelas förstås. Annars får jag väl titta på dagtid då SVT visar allt som hänt under natten. Inte illa.

Som jag skrivit tidigare så är ju många vintersporter helt ofarliga, och en som tillhör denna skara är bob. Under nattens tävlingar inträffade inte mindre än 4 krascher! Allra värst gick det tydligen för det brittiska laget där en av de tävlande kastades ur bobben. Ordentliga skrubbsår blev resultatet av den färden, men som väl var inget värre än så.

De svenska curlingdamerna fortsätter att vinna, igår mot USA med 9-3. Bra sopat tycker jag. Av sex matcher har de vunnit fem, så det verkar gå framåt mot en medalj i bra, jämn fart.

Skidskyttedamerna hade ingen strålande dag precis, även om solen lyste.

Idag blir det väl främst att kolla in längdåkning för både damer och herrar, där jag främst håller tummarna för Charlotte Kalla.
Tjejkronorna spelar mot semifinal mot USA. Och det kanske jag kastar ett getöga på också.

HEJA SVERIGE!

Inga kommentarer: