lördag 13 februari 2010

Nu är det igång

Ja, OS i Vancouver alltså. 16 dagar av tävlande i alla möjliga vintergrenar och jag ska försöka att se så mycket som möjligt.
Jag vaknade faktiskt upp vid 04.30 och tänkte att jag ju ändå kunde kika lite på invigningen, ialla fall tills jag somnade om. Men jag höll mig vaken genom det hela. Måste säga att jag tyckte att det var en väldigt fin tillställning som spegalde mycket av detta vackra land.
Tyvärr så hade en rodelåkare från Georgien omkommit i en otäck olycka under ett träningspass tidigare under dagen. Detta uppmärksammades på ett fint sätt under invigningen.
Hoppas nu att det slipper bli fler olyckor.
Redan idag kör det igång för svensk del med störtlopp för herrar och skidskytte för damer, sprint tror jag att det är. Tyvärr visas det senare mitt i natten här. Så det får nog bli att se det imorgon istället.

Nej, nu ska jag sticka hem till mamma och hjälpa henne att skotta lite efter nattens snöfall.

Tjingeling

Inga kommentarer: