lördag 20 februari 2010

Rapport från igloon

Snön vräker ner utanför, istapparna hänger som gardiner utanför köksfönstret och snöplogarna kör i skytteltrafik. Det är ganska mörkt härinne nu när takfönstren är igensnöade så idag gäller det att brassa ljus i mängder. Att gå ut är ju inte att tänka på såvida man inte vill bli förvandlad till en snögubbe. Och det har jag faktiskt ingen som helst lust med. Så istället kommer jag att ägna mig åt läsande, virkande (om det nu funkar som det ska) och lite mer bloggande hade jag tänkt. Men som vanligt så kommer det väl inte att bli som planerat, men det gör inte så mycket för det är jag van vid.

Just nu läser jag en hyfsat bra bok, men den tänker jag inte avslöja namnet på förrän den hamnar i boktipset:) Måste ju ha kvar lite ämnen till de dagar då inspirationen tryter.

Nu måste jag bara få klaga lite. På Arla. Vem sjutton har kommit på att det skulle vara enklare att få upp mjölkpaketen med en plastkork?! Det är ju helt idiotiskt! Häromdagen fick jag bryta mig in i mjölkpaketet med en kniv då korkskrället inte gick att få upp. Det var VÄLDIGT nära att det blev blodutgjutelse kan jag meddela.
Nej, jag ska nog gå över till att köpa mjölk från Emåmejerier istället, även om den är dyrare, för den har minsann inga vansinniga korkar på förpackningen.
Så, nu känns det bättre:)

Ikväll blir det väl återigen risk för fjärrkontrollstumme då det är både OS och melodifestival att följa. Men missa Super G med Anja tänker jag absolut inte göra. Aldrig i livet!

Återkommer kanske senare under dagen.

Ha det gott.

Tjingeling



Inga kommentarer: