tisdag 16 februari 2010

GULD..IGEN!!!

Idag var det dags för guldmedalj nummer 2. Denna gången stod Björn Ferry för en formidabel föreställning. Stort grattis till honom!
Helt otroligt att man kan hålla huvudet så kallt under ett OS. Tror att det är väldigt lätt att få stora skälvan, kanske främst om det är första gången man är med.

Men vad är det som händer under jaktstarten? Det verkar vara helrörigt med folk som startas i fel ordning och det är åkarna som påpekar felet. Vilket störningsmoment det måste vara. Skärpning av funktionärerna är ju det minsta man kan kräva eftersom de borde ha tränat ordenligt på just detta.

Mer positiva nyheter är ju att damlaget i hockey är klara för semi-final. Inte illa alls. Hoppas att de fixar till ytterligare en medalj.

Imorgon blir det ju ännu en dag med spännande tävlingar för oss svenskar. Anja ska köra störtlopp, sprint i längdåkning (damer & herrar), curling, ishockey och mycket annat som kanske inte har några svenska deltagare men som är kul att titta på ändå.

Jag måste säga att jag är glad att OS går på SVT istället för någon reklamkanal, jag hade blivit galen om de brutit för reklam stup i kvarten.

Nej, nu ska jag titta lite på snowboardcross. Det är rätt kul faktiskt.

Tjingeling

3 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Hej Camilla och tack för dina uppdateringar! Jag hinner sällan in på svenska tidningar o kolla, och brukar förresten även glömma bort det, och när man slår på OS här så är det mest konståkning tycker jag. De är inte särskilt intresserade av längdåkning t.ex. men det är ju ingen framstående idrottsgren här heller.
Tyvärr går det inte att kolla på SVT Play på nätet här pga olika länders sändningsrättigheter (precis som om en massa amrisar skulle gå in där o kolla på alla Sverige-vinklade reportage... på svenska...)
KUL att Sverige har tagit två skidguld iaf och tack för att du skrev om det! Heja Camilla och heja Sverige!!! :)

Camilla sa...

Magdalena:

Kul att u gillar mina uppdateringar ang OS:) Jag är faktiskt ingen sportnörd, utom då det är OS. Det är kul att se olika sporter på en och samma gång.
Jag var i USA under sista sommar-OS och måste säga att jag tyckte att bevakningen var helt urusel. Visserligen van ju han simmaren (som jag nu glömt namnet på) guld i varje distans och det kördes VARJE dag. Herregud, det fanns ju en hel drös med andra sporter också men de visades det ju knappt ifrån.
Synd att SVT Play inte funkar för OS är faktiskt bäst på SVT. Tack gode gud att inte TV4 fått lägga vantarna på nga OS-sändningar för då skulle det bli mängder med reklam på de mest idiotiska ställen, som vanligt.

Jag fortsätter min lilla rapportering från OS så att du kan hänga med:)

Kram

Annika sa...

Måste bara tipsa nena här om hon läser att OS sänds på fler kanaler än bara NBC.
Längdåkning på skidor varenda dag på MSNBC och CNBC. Sen säner USA Network också...
Visst, med reklam.
NBCs kvällsändningar, sammandragen går det fan inte att se...
Helt uselt.
Och konståkning, som jag ÄLSKAR går kvällstid då, men med otaliga reklaminslag, ibland visas inte ens POÄNGEN.
FAN vad det förtar upplevelsen!!

PRCIS, heja SVT!!!! Tänk om FYRAN haft det, mara!!
Gud vad jag skulle önska att public sevice kanalarna i US hade råd att visa det. men det har de inte...

Kram igen, vännen!!!

Nej, svt play funkar inte att kolla på...men, jag kan förstå att länderna skyddar sina sändningar...
Det går inte att komma in på ngt annat lands sändingar över nätet under OS...

OK; KRAM IGEN :-))))