lördag 20 februari 2010

Nej, nej inte igen!

Igår var det tyvärr en ny, läskig krasch. Och den här gången var det Patrik Järbyn som hade oturen att stå på skidorna och krascha så där illa att hjärtat stannar för ett tag inne i bröstkorgen. Jag tycker att det är lika otäckt att se sådana olyckor varje gång.
Patrik hade väl, precis som Anja, någon liten ängel som vakade över honom. Visserligen fick han en hjärnskakning och var medvetslös, vilket inte är alls konstigt om man mer eller mindre landar på huvudet, plus en massa skarpsår från snön i ansiktet. Men han lever och förutom det rredan nämnda skadorna verkar det inte som om han har brutit något. Super G verkar vara minst lika tufft som störtlopp. Jag måste säga att jag beundrar dessa atleters mod.

Nu var det ju inte bara tråkiga grejer som hände under gårdagens tävlingar. Curlingdamerna vann sin match, och är nu obesegrade. Även curlingherrarna vann, de slog ju självaste världsmästarna vilket måste ha känts skönt. De är ju dessutom helt otippade för någon medalj vilket kan vara en fördel.
Tre Kronor lyckades också vinna, om än knappt. Låt Henke vakta målet varje match. Det tycker jag ialla fall.
Anna Haag stod för dagens medalj i längdåkning. Silver blev det, vilket var mycket bra tycker jag. Heja Anna, åk nu för allt vad tygen håller nästa gång! Vi vet ju att du kan.
Tyvärr råkade någon åka på Charlotte Kalla så att hon ramlade, sen var det helt kört för hennes del. Men det kommer ju fler tävlingar, och då fortsätter vi att heja. Hon är ju livsfarlig när hon har segervittring.

Ikväll blir det att spana in Anja när hon drar nedför backen i Super G, om hon nu bestämmer sig för att ställa upp. I så fall kommer ialla fall jag att hålla både tummar och tår.

Heja Sverige och alla duktiga aktiva!

Inga kommentarer: