torsdag 4 februari 2010

Snökaoset fortsätter

Vintern fortsätter att hålla landet i ett järngrepp. Jag myser här i min lilla igloo, jag fönstret har snöat igen toatlt igen efter senaste snöfallet, men jag antar att många andra inte tycker att det är lika mysigt. Folk som åker tåg t ex. De där tågskrällena är ju antingen sena eller inställda och med rådande vinterväder kan jag väl kanske förstå det, men då undrar jag vad anledningen är de andra tiderna på året när det inte finns någon snö.
Sedan få man se upp när man är ute och promenerar på stan, ja så att man inte får någon istapp i skallen alltså. Detta samtidigt som man är tvungen att kolla ner så man inte halkar omkull. Ett par extra ögon uppe på huvudet vore bra att ha just nu.

Ilskan över T's fd arbetsgivare har lagt sig nu på båda sidor av pölen. De kommer nog att få vad de förtjänar i slutändan då de lider av väldiga ekonomiska problem. Så kan det gå när man inte har koll och dessutom har en personalomsättning som ligger på ca 80-90%.
Nu fokuserar vi på hans resa hit och har nedräkning. Skönt att februari är en kort månad för nu vill vi att tiden ska gå fort, i raketfart allra helst.

Häromdagen tänkte jag börja virka på en duk. Rotade fram en beskrivning som var fin och körde igång. Men den virkbeskrivningen verkade det vara någon vajsing med. Det såg ju inte klokt ut. Rev upp och började om, fem gånger! Sen gav jag upp. Så när jag var hemma hos mamma med A häromdagen så lånade jag med mig några virkbeskrivningar, så nu är det bara att köra igång igen. Förhoppningsvis med en som funkar denna gång.

Dags för lite kaffe känner jag.

Ha en bra dag & njut av snön (de som har det), ni andra får njuta ändå.

Tjingeling

Inga kommentarer: