söndag 21 februari 2010

Nära hjärtsnörp.. men åh vilket race!

Att jag inte höll på att få hjärtsnörp under herrarnas längdåkning som avslutades bara för en liten stund sedan. Vilket lopp! Spänningen var ju helt olidlig. Satt och bet på naglarna (nästan) när Johan Olsson drog ifrån och var i ledning hur länge som helst. Oron att han skulle klappa ihop lurade hela tiden. De andra svenskarna försökte att hålla de nadra på avstånd från Olsson, snacka om teamwork. Men när de kom in i stadion så var Marcus Hellner i ledning.
Det hela slutade med guld för Hellner och brons för Olsson, helt makalöst.
Alla kommentatorer bölade så det bara stänkte om det. Per Olofsson fick knappt fram ett ord medan tårarna bara sprutade. Jag måste erkänna att jag också fällde en tår, och det är jag nog inte ensam om.

Kungaparet och Carl Philip fanns också på plats och de kunde väl inte ha valt en bättre dag att tajma in sin ankomst. Nu ska de ju vara med till slutet och då brukar det ju gå bra.
De var ju och hejde på Anja i Super G också, men där gick det inget vidare idag. Och det är väl kanske inte så konstigt efter den där vurpan häromdagen. Men hon var verkligen skitbesviken så det kommer nog att bli fullt ös i storslalom. Det kan nog bli en annan rysare.

Men vad stolt jag är att vara svensk! Det här är ju bara inte klokt vad duktiga de är. Och så fick norrbaggarna en liten knäpp på näsan. De har ju varit grymt kaxiga de senaste dagarna.
Det känns som om detta OS är det bästa för Sverige på länge när det gäller medaljer.
Man blir ju helt bortskämd med medalj var och varannan dag. Men det blir jag så gärna:)
Känner mig helt uppskruva nu så sängen får väl vänta ett tag. Istället ska jag kolla curlingdamerna en stund.

Tjingeling

Inga kommentarer: