måndag 22 februari 2010

Brr..det är kallt

Fy sjutton vad kallt! Termometern visar -11, men den kan man inte riktigt lita på så förmodligen är det ännu kallare. Givaren har nämligen hamnat antingen under en tegelpanna eller bakom någon plåtbit och kan visa de mest bisarra temperaturer. Eller vad sägs om 45 grader på sommaren.

Efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag nu äntligen fått iordning på min virkning, och nu går det framåt i bra fart. Det blir nog en present till mamma. Hon läser inte här så det är lugnt att avslöja lite hemligheter.

Ok, nu hörde jag precis på vädret att det är -25,7 på vissa ställen i Kalmar. Jag kommer nog inte att gå ut förrän det blir lite varmare under dagen, om det nu gör det. Nu snackar vädermänniskan om mer snö idag och under veckan. NEEEJ, jag vill inte ha mer snö nu!

Nu är det bara en helg kvar innan det är dags att hämta T på Kastrup. Han har haft nedräkning de senaste 35 dagarna eller så. Mycket kryss har det blivit på hans almanacka. Det ska bli så himla kul! Men jag vet ju hur vansinnigt trött man kan vara efter en nattflygning så lördagen kommer att bli väldigt lugn med middag hemma och en film bara.
Sedan får vi väl se vad som händer. Vi har inte så mycket planer, men ska nog kunna fylla dagarna ändå. Det finns ju massor att titta på i Kalmar och runt omkring.

Nej, dags för en kopp te och så ska jag tända lite ljus, även om det bara är förmiddag. Men det är mörkt här i igloon och vad är då mysigare än att ha en massa tända ljus?

Inte omöjligt att jag återkommer under dagen.

Ha det gott.

Tjingeling från igloon

Inga kommentarer: