söndag 21 februari 2010

Inte mer snö nu, tack

Nu får det minsann vara nog med detta evinnerliga snöande tycker jag.
Kom in för ett tga sedan efter att ha ägnat en lång stund åt att gräva fram bilen. Nu återstår det bara hur jag ska få ut den från parkeringen. Plogningen på min lilla återvändsgata är i princip icke-existerande.
Tungt som sjutton var det för det verkar som om det kom ner något blött elände från molnen igårkväll innan snön började vräka ner igen. Följden blev ju att det satt som berget på bilen, både snö och is.
Nej, jag har fått nog av snöande nu. Hör ni det vädergudar!

Idag blir det mer tittande på OS, vad annars. Men även lite SATC bara för att det är en så härlig serie. Ett riktigt maratontittande tänker jag ägna mig åt.
Med andra ord så kommer det att bli en riktig avkopplande söndag.

Hoppas att ni också får en riktigt skön söndag.

Tjingeling

Inga kommentarer: