lördag 6 februari 2010

Del ett av årets spektakel

Ikväll är det dags. Ja, för första deltävlingen av melodifestivalen alltså. De senaste åren har ju tävlingen blivit otroligt populär. Annat var det förr när man knappt ville erkänna att man kollade in spektaklet. Vad man än tycker om tävlingen så har ju en hel del artister fått sitt genombrott här. Eller vad sägs om Pernilla Wahlgren (vem kan glömma hennes uppträdande?) eller Carola. Även mer kända artister har ju medverkat såsom Tommy Körberg och Anne-Li Rydé. Till och med Magnus Uggla har ju dykt upp.

I år har man tydligen inte mindre än tre programledare. Dolph Lundgren, Måns Zelmerlöv och Christine Meltzer ska hålla i trådarna. Detta ska bli intressant, främst då kanske Dolph som man mest sett på film som en stor, tuff snubbe.

Älsklingen meddelar att det har kommit mängder med snö hemma hos honom. Jycken verkar älska detta och skuttar runt för glatta livet och ägnar sig åt något som närmast kan beskrivas som snödykning. Hon kör med andra ord ner hela skallen i en snödriva och kommer upp lagom till det är dags att andas.
Grannen har snöslunga och T är glad för att han får låna denna. Det kan behövas med en lång uppfart. Nu är de visst ute och skottar för fullt och hjälper även en annan granne som har fått väldiga problem med några fingrar. Bra det så slipper hon vara helt insnöad.

Nej, nu är det dags att göra iordning lite snacks till melodifestivalen.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Ja, mellon ja...
Det är ngt som verkligen är hett hemma. Jag njöt av den i fjol då jag var i sverige ett par vackor i mars.
Så självklart att man ska se den. OCH roligt är det!
men här känner jag mig lite för långt bort för att orka logga in på svt.play.

HUR var DOFFE!!??? Hörde att man gilalr honom.

OCH ja, vem minns inte Pernilla när hon tog sitt höga c i Piccadilly Circus...
Och när Carola (Uäck) stod och kramade bibeln...

Härliga melodifestival!!!

Men du, följde du super bowl då????? Den skulle du och T se tillsammans ju...
hihi!
Jag somnade ju jag...Och ändå var jag HÄR!!
FNISS!!!!

Kram!

Camilla sa...

Annika:

Den här första deltävlingen var inget att hänga i granen precis. Men de bästa två låtarna gick vidare och det var ju tur det.

Dolph var faktiskt helskön. Dansade & sjöng och körde något karatenummer. Men han var över förväntan bra. Och sen var ju Mums-Mums med (Måns Zelmerlöv) och angående honom är ju kommentarer överflödiga. Han är ju så gullig att man bara vill äta upp honom.

Super Bowl förvandlades till zzzzzzzz bowl för mig. Jga somnade innan det ens hunnit igång. Lite pinsamt, men vad tusan jag var trött. T somnade också så jag var inte ensam..)

Kram

Annika sa...

Haha, klart du somnade på zzzzzzbowl...
jag hade blivit förvånad om du inte somnat, hehe!!!
Härliga mello!!! OCH så självklart för alla därhemma att se!!
Gillar det!
Doffe skulle jag gärna se...får väl kolla in över svt.play för jag är nyfiken.
Ja, måns Z är verkligen sööööt!!!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Ja, jag tvärsomnade vet du. Men som tur var visades ju resultatet här på morgonen när jag hade kvicknat till lite.

Måns är ju verkligen en härlig figur. Mamma är helt frälst i honom, så han går ju hem i alla generationer. Han verkar vara en mycket sympatiskt person. Dessutom är han ju söt som en sockerbit.

Kram