måndag 15 februari 2010

Ny vecka - nya överraskningar kanske

Halloj världen! Ny vecka ligger framför oss som ett oskrivet blad och bara väntar på att fyllas med innehåll.
Jag hoppas att den otroliga trötthet som jag känt i helgen har dragit någon annanstans. Och så hoppas jag faktiskt på lite sol. Det var så längesedan sist. Kanske är det därför jag har varit så trött. Men jag hörde på vädret att det ska komma in något nytt snöoväder under veckan. Jag måste säga att jag börjar få nog av detta nu. Superhalt blir det ju och på nyheterna pratade de om att många planerade operationer har fått ställas in för att hinna med alla arm- och benbrott på folk som halkat omkull.

Nu är det snart dags för bokrean och jag ser fram emot alla kataloger som brukar dimpa ner i brevlådan. Det är alltid kul att kolla in vad som finns, och har jag riktig tur så kanske jag kan göra några fynd. Spanade lite på reautbudet på en sida på nätet och hittade några som ev kan bli beställda.
Just nu är jag inne i en läsperiod och då gäller det att ha lite böcker på lager.

OS följer jag med stort intresse. Visserligen har det varit lite trista tävlingar än så länge, men nu kommer det att räta till sig. Idag ska det bli spännande att följa Charlotte Kallas framfart i skidspåren. Hoppas att det går bra för henne, det finns ju faktiskt en chans till medalj för henne förutsatt att vädret inte blir lika ombytligt som igår när herrarnas skidskytte startade.

Nu är det dags för en kopp kaffe medan jag sitter och klurar ut vad nästa inlägg kommer att handla om. Det kan ju förvisso ändras under dagen.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Mer snö hos er---Ja, detta var i sanning den bästa av vintrar. jag är inte less!
Nej, inte alls :-)
Kul med OS är det ju, men det lär väl inte gå s¨bra för sverige denna gång, buhu!!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Ja, lite less börjar jag bli. Nu har det hållt på sedan jul och nu finns det väl snart ingenstans att göra av snön på. Jag KRÄVER lite sol, gärna med snö.

Nu har ju OS börjat riktigt bra. Guld och 2 fjärdeplatser på samma dag! Inte illa, nu är det bara att köra på i samma stil:)

Kram