tisdag 23 februari 2010

Silver x 2

(Foto Jeff Vinnick/Getty Images)

Två sådana här silvermedaljer vann Charlotte Kalla och Anna Haag igår i sprintstafetten i längd. Bra jobbat tjejer! De ledde mer eller mindre hela tiden utom på upploppet då tyskan körde om som om hon hade raketer under skidorna. Men ingen ska vara ledsen för att det inte blev guld. Tjejerna på ett strålande humör och deras leenden kunde nästan smälta en glaciär. Det är ju så det ska vara.
Man blir ju på ett strålande humör när man ser dessa tjejer som är som värsta vitamininjektionen. De gjorde ett jättebra lopp igår. Och kan inte dessa två fungera som förebilder och inspirationskällor så kan nog ingen det.
Det ska bli spännande att se nästa lopp som dessa två ställer upp i. Jag fortsätter att hålla tummarna.

Grattis och HEJA SVERIGE!

4 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Aaah, vad underbart! Silvret hade jag missat! Återigen tack för uppdateringar!!! Kram från Columbus IN där det återigen snöar fast det inte borde...

Camilla sa...

Magdalena:

Svenskarna är duktiga i detta OS. Det kommer mer uppdateringar:)
Trist med mer snö. Jag har fått nog av det nu, men det kommer säkert mer här också.

Kram

Annika sa...

Silvret missade inte jag. Det visades live i US.
Härligt, och jag hurrade och skrek...Lovely!!
Vad duktiga skidlaget är. Jag är så stolt och glad!!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Vilken tur att du fick se silvertjejerna, live dessutom! De var helt suveränt duktiga. Tårarna rann och jag hoppade runt som en känguru. tur ingen såg mig då hade de väl ringt någon instutition:)
Man blir ju helt yr av stolthet.

Kram