måndag 8 februari 2010

Hur var det då?

Ny vecka och nya melodifestivaldeltagare som kommer att valsa runt i pressen från onsdag eller så.

Hur var premiären av detta årliga spektakel då? Rätt kasst tyckte jag. Inga låtar som stod ut alls. Trots det skrala utbudet så lyckades ialla fall de två bästa bidragen kravla sig vidare direkt till Globen.

Programledarna då? Ja, Christine Meltzer hade ögon stora som tefat mest hela tiden och artikulerade så väl att jag nästan trodde att det handlade om en rättstavningstävling för lågstadie-elever. Så hoppas jag att de hänger på henne en längre klänning på lördag. Människan har ju ben som en trana, långa och sååå smala. Ja, ett tag såg de faktiskt genomskinliga ut!
Måns Zelmerlöv var precis som man kan förvänta sig, väldigt bra. Finns det något den mannen inte kan? Jag bara undrar. Maken till avslappnad och mysig person får man väl leta efter.
Sedan har vi Dolph Lundgren, ett kapitel för sig. Vem hade trott att han skulle dyka upp i Melodifestivalen? Inte jag ialla fall. Men jag måste säga att han är mycket proffsig och skötte sig väldigt bra. Sjöng och dansade gjorde han också. Oanade talanger.. Om filmrollerna slutar att komma hans väg kanske han kan satsa på att vara med i melodifestivalen, som tävlande alltså. Han verkar ha gått hem i stugorna och folk verkar ha drabbats av Dolph-feber. Han kommer visst att vara med via länk från LA på lördag. Och så snackas det om att till och med Sylvester Stallone ska vara med på ett hörn. Det ni!
Jag gillar faktiskt Dolph, särskilt efter att han var med i Skavlan (detta kanonprogram på SVT 1 på fredagar) där han visade en väldigt privat sida av sig själv.
Fortsättning följer med andra ord.

Nu till något helt annat.
Körde över till Öland till den ömma modern en sväng idag. Kalmarsund är helt isbelagt med bara några små hål där mängder med fåglar simmar runt och försöker att överleva. Lite längre bort satt, som vanligt, ett gäng med havsörnar och spanade in lunchen. Det är ovanligt att se dessa stora fåglar, men just nu har de slagit ner sina bopålar på isen för att ha nära till maten. Det är inte lätt att vara djur och hitta mat denna vintern, vare sig man är rådjur eller fågel. Så ta gärna med lite bröd ut till fåglarna om du kan.

Nej, nu är det dags för lite te och en kik på dumburken.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

HUR var doffes svenska????? jag är skitnyfiken!!
Är glad för hans skull på ngt sätt, att han gått hem i stugorna!

Läckert med havsörnar. TROR aldrig jag sett en sådan på nära håll, och kanske inte ens på långt håll. Mäktigt!!
Underbart att det är så lätt at pipa över till Öland för er!
Antar att Tom ska få åka dit också!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Doffes svenska var helt suverän, inget amerikaniserat alls, som många kändisar brukar få efter ett år eller så. Kanske beror på att han bor i Marbella, vad vet jag.. Men jag gillar honom skarpt.

Havsörnarna är verkligen häftiga att se. Jag har bara sett dem några gånger tidigare på andra ställen. Och de är verklgen maffiga!
Det är skönt att Öland är så nära. Jag ser ju högbrodelen från mitt takfönster (det översnöade) vilket är bra för att kolla om det är kö:) Tom ska definitivt få sig en tur runt på ön. Måste ju hälsa på mamma, annars förlåter hon mig väl aldrig.

Kram