torsdag 1 april 2010

April, april


Hörde på TV nyss att det finns planer på att köra Vasaloppet åt båda hållen nästa år så att man kan hälsa på varann när man möts.

Lokalblaskan rapporterar om att man ska hänga på en extrabro på utsidan av Ölandsbron så att cyklisterna åter ska kunna cykla över utan att behöva ta cykelbussen.

Ja, det är några av de få aprilskämten som jag har hört, än så länge ska väl tilläggas.

Så se upp nu alla läsare så att ni inte blir lurade idag.

Skönt väder väntar nu i påsk, eller iallafall idag och imorgon. Därefter verkar väderfolket vara mer osäkra, men jag tror att det kommer att bli ganska hyfsat åtminstone här vid kusten. Det blir ju bra för alla påskkärringar som nu ska damma av kvasten och dra iväg till Blåkulla, som för övrigt är Blå Jungfrun här ute i Kalmarsund. Nu gäller det att hålla korpgluggarna öppna så att jag inte missar dem när de flyger förbi:)

Idag ska jag ta en tur in till stan och inhandla födelsedagspresent till mamma som fyller år på söndag. Ett par örhängen blir det nog, för det har hon önskat sig. Jag ska hem till henne både på lördag, för påskmiddag, och söndag då de ska ha födelsedagsmiddag. Det blir trevligt. Skönt att inte behöva laga mat på ett par dagar, men nästa vecka får jag väl ge mig ut på extra många promenader efter att ha smält i mig massor av god mat, tårta och godis.
Lite städning får jag väl ägna mig åt idag också. Jag fattar inte vart allt damm kommer ifrån, men kommer gör det. Fönstren behöver också putsas har jag noterat, det är ju alltid trevligt att kunna se ut utan att undra om man har fel på synen. Så det är väl bara att plocka fram alla attiraljer för det uppdraget och få det gjort. Och efter att allt fejande är klart kan jag luta mig tillbaka och njuta av ett rent hem.
Nej, det är väl bara att köra igång så jag får något gjort.
Tjingeling för nu

5 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Haha, kul att höra om lite aprilskämt! Jag hade tänkt kolla in några svenska tidningar online men hann aldrig... Här är det April's Fool-dagen men jag har inte hunnit kolla in skämt här heller tyvärr eller så har jag blivit lurad utan att fatta det... :) Alba gjorde iaf allt hon kunde för att lura mig, tyckte att det var buskul med första april!
Ha en trevlig påskhelg!

Marie sa...

Hej min vän! Glad påsk på dig också! Ska du till honom nu? Vad då för jobb? Tell me more! Skicka ett mail när du har tid! =) Blir ju nyfiken nu!

Massor med kramar!

Camilla sa...

Magdalena:

Jag tyckte att det var lite dåligt med aprolskämt i år. Jag blev faktiskt inte lurad en enda gång. Jo, föresten nästan att Tom lurade mig.. men jag fann mig i sista sekunden:)
Jag antar att Alba körde alla knep hon kunde komma på för att lura dig:)

Hoppas ni har en trevlig påsk.
Kram

Camilla sa...

Marie:

Glad påsk till dig också. Vilket härligt väder! Har precis varit ute på en liten promenix, inte så snabb men dock..

Jag åker snart över till Tom innan jag kör igång med ett jobb på Slottshotellet över sommaren. Men det kanske kan bli längre, man vet ju aldrig:)

Ha det gott.
Kram

Marie sa...

Stort grattis till jobbet! Finally!!!! Kram