söndag 11 april 2010

Renovering


Igår var det dags att pipa över till bästa väninnan K på Öland för lite transformation och mys. Håret klipptes och naglarna fixades till. Nu är det orientalisk look som gäller, bara så att ni vet:) Ja, inte håret alltså, utan naglarna.
När vi hade avklarat det så tog vi lilla Bella ut på en promenad. Men det var minsann inget skönt alls. Det blåste nästan full storm och det var väl tur att vi hade hunden i koppel annars hade hon väl lyft. Själva var lätt stelfrusna när vi kom in.
En kebabpizza slank ner utan problem. Och därefter tände vi en brasa i kaminen och det var väldigt mysigt att sitta i soffan med all värme som kom ur den sprakande elden samtidigt som vi spanade in Körslaget på fyran och vräkte i oss godis, ostbågar, vin med ost & kex. Samtidigt som stormen ylade utanför.
Vilken härlig dag det var att bara snacka en massa och umgås.
Men efter allt gott skulle man ju behöva gå på någon slags fettsugning. Jaja, man lever bara en gång:)
Jaha, nu kom solen efter en grå dag med kraftig blåst. Men jag tänker inte sticka ut snoken mer idag för jag har fullt sjå med att försöka hålla värmen.
Däremot ska jag nog börja att läsa en ny bok eller kanske beställa några nya från cdon.com där jag visst har till efter midsommar på mig innan fakturan ska betalas. Jag ska nog köpa på mig några böcker om Saltön. De kostar 39:-/st i pocket. Skapligt pris tycker jag. Dessutom är de lagom långa för att läsa på tåget och flyget.
Nej, dags för att tillaga dagens kulinariska underverk:) Inte så avancerat precis då dagens meny blir stuvade makaroner och köttbullar. Men det går ner.
Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilka naglar. Konstverk!!
WOW!!
Härlig dag du hade på Öland, och snacka om att ni åt god mat. MUMS!!!
Blir sugen.
Snart drar du hit. Böckerna om Saltön är underbara!
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Javisst är hon duktig. Jag är som nån slags försökskanin. Inte mig emot:)
Dagen var trevlig, förutom vädret. Och pizzan var gudomlig!
Ska beställa 3 böcker om Saltön för att läsa på resan.
Kram