söndag 18 april 2010

Kul samtal

Söndag igen och ingen flight idag heller. Det är bara att vänta och se hur frustrerande det än är.
Vädret här idag är väldigt varierande. Ena sekunden sol nästa grått och regnet hängande i luften. Och så blåser det ganska bra.
Så istället för att vara ute i blåsten sitter jag nu inne och tittar på hästhoppningar. Jag tog en liten tur tidigare men skönt var det inte.

Däckvandalerna hade tydligen inte nöjt sig med "bara" 18 bilar. Nej, det är hela 40 bilar som de gett sig på. Och jag får väl ändå känna mig "tacksam" att de bara satte en kniv i ena bakdäcket för andra bilar hade de tydligen gått värre åt. Till exempel en cab här på gatan som de förstörde taket på. Tröttsamt är bara förnamnet.
Det där får jag ta itu med imorgon, orkar inte tänka på eländet just nu.

Däremot blev jag på väldigt bra humör när en god vän ringde tidigare idag. Vi har inte hörts av på jättelänge, så det var verkligen jättekul! Nu blev det lite uppdateringar om vad som hänt under det senaste året. Tyvärr fick min telefon spunk, eller den tvärdog mitt i samtalet. Jag får nog byta batterier i den tror jag. Så det var bara att ringa tillbaka på mobilen istället.
Strunt samma för det var roligt att prata lite iallafall med någon som har humor i massor.

Dagen kommer att bli väldigt lugn, ska bara pyssla med lite saker som behöver göras. Men inga större projekt är inbokade så det blir bara lugnt.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

3 kommentarer:

Stef sa...

hejsan! Hoppas allt är väl, har har man missat en del! var är du nu någonstans?

kram

Camilla sa...

Hej Stef.
Jodå allt är bara bra, förutom att jag inte är i USA dit jag skulle ha åkt i fredags. Men förhoppningsvis kommer kanske ngt flyg att gå senare i veckan. Så jag sitter hemma och väntar.

Kram

Stef sa...

Asch det var det jag tänkte, fy vad trist men som sagt, förhoppningsvis så går det snart!

kramar