onsdag 14 april 2010

Jag tror att jag baxnar

Hörde något på nyheterna igårkväll eller i morse som nästan fick mig att baxna.
Häromveckan blev ju ett äldre par överfallna av en minst sagt ilsken bilburen kille som gav sig på dem med knynävarna. Damen for i gatan och skadades så svårt att hon avled på sjukhus. Nu har de fått tag i killen som gjorde det. Skönt det för folk som han ska verligen inte vandra runt lösa.
Men vad hände? Jo, nu har han väl mer eller mindre erkänt att det var han som var inblandad i handgemänget. Och nu kommer det bästa/värsta.
Killen säger att det inte var meningen och att han är djupt ångerfull!! Jamen, tjena. Ok, jag kan väl köpa att det inte var meningen att den äldre damen skulle avlida, men han gav sig på dem och slog dem. Hur kan man då säga att det inte var meningen? Han måste vääl ha varit medveten om vad han gjorde, eller?
Nu har killen fått en ny försvarare, ingen mindre än Leif Silbersky. Jaha, det är väl bara för skattebetalarna att betala den notan. För DET tror jag inte att han har råd med själv.
Hoppas nu att åklagaren kan klämma åt honom ordentligt. För det är inte ok att hoppa på folk hursomhelst i detta landet.

En del är ta mig tusan inte riktigt kloka.

Tjingeling

Inga kommentarer: