måndag 19 april 2010

Bara en vanlig måndag, typ

Måndag igen. Himmel, vad veckorna går fort.
Idag har det varit fint väder här, men inga flygplan har synts här ovanför. Normalt ser jag flyg mest hela tiden. Följer utvecklingen noga och imorgon blir det ett nyt samtal till SAS för ombokning av biljetten.

Har nu fått på ett nytt däck efter vandalens framfart natten mellan fredag o lördag. 800 kr fattigare, det kunde ha blivit 400 r dyrare om jag valt samma märke som tidigare. Men det byter jag till nästa gång. Lite taskiskt känns det när däcket bara rullar ca 400 mil. Nu hoppas jag bara att de får tag i galningen som har vandaliserat mer än 50 bilar! Men som vanligt är det väl en typ som inte har något jobb, vilket betyder att ingen får någon ersättning. Det tycker jag är fel. Låt personen som förstört egendom för någon annan att jobba av det om de inte har någon inkomst. Det är ju helt fel att jag ska behöva betala för något som någon annan förstört.
Nog om det.

Satt och läste lite i det senaste numret av Buffé (tidningen alla som har ICA kort får) och där stod att ICA Maxi snart kommer att få apotek i affären. Precis som det är i USA. Men jag tror inte att Maxi där jag bor får det då ett nytt apotek precis har öppant mittemot. Men där det inte finns något apotek i närheten är ju detta bra. Monopolet på apotek har ju släppts fritt bara för någon månad sedan, så nu lär de väl ploppa upp överallt.

50-öringarna kommer att försvinna i höst, så passa på att skaffa en bössa på ICA och slänga i alla små mynt däri så går de till Röda Korset för deras arbete för barn och ungdomar i Sverige. Jag tycker att det r bra, för annars skänker man alltid pengar till projekt utomlands. Inte för att det är fel, och jag försöker bidra så gott jag kan. Men ibland känns det bra att tänka på barn härhemma som också kan behöva hjälp.

Nu ska jag snart gå och mysa lite i sängen med min nya bok.

Tjingeling

Inga kommentarer: