söndag 25 april 2010

Sköna söndag

God morgon alla!
Vilken underbar dag, solen skiner och jag känner mig på ett strålande humör. Hyfsad temperatur ska det också bli, enligt vädertjejen på TV, ca 12 grader.
Lite frukost har nu intagits så snart är jag redo för dagens begivenheter. Ska iväg och hämta en tågbiljett så jag tänkte slå två flugor i en smäll och promenera genom stan ner till stationen. Det ska bli skönt.

Igår var jag, syrran och systerdotter A på Leos lekland. Jag hade aldrig varit där innan, men vilket kul ställe! Tänk om det hade funnits sådana när jag var liten. Vad kul det hade varit! Men himmel vilken ljudnivå det var! Jag kände mig halvt lomhörd när jag kom hem. Men vad sjutton, lite får man ju stå ut med för A hade superkul. Dit ska jag ta med henne fler gånger när hon är här. Till och med jag var uppe och klängde runt och åkte rutschbana så håret stod rakt upp. A tjöt av skratt mest hela tiden.

Nej, nu är det dags att snöra skorna och ge mig ut i solen.
Ha en skön söndag.

Tjingeling

Inga kommentarer: