måndag 26 april 2010

Filmtajm





Igårkväll kikade jag på lite film. TV4 visade Wallander: Luftslottet. Jag hade inte sett den filmen tidigare, men jisses vad bra den var! Jag hade ingen aning om vem mördaren var förrän mot slutet. Så ska det vara tycker jag.
Den kan jag varmt rekommendera till de som inte sett den.
Jag hann också med en av mina favoritfilmer: Something's Gotta Give. Den hittade jag av ren slump under dagen då jag var på väg hem från stan och stannade till vid videobutiken för att köpa en dricka. Och till vilket pris sen, 39 kr!! Det var ju inget att fundera på, bara att slå till som en kobra innan någon annan köpte den.
Och vilken härlig film det är!
Så nu har jag en till film i den där kategorin av filmer som man kan se hur många gånger som helst utan att tröttna. Jag har en hel drös bl a The Holiday, Fried Green Tomatoes, The Bucket List, Forrest Gump och Kalenderflickorna. Och så givetvis SATC.
Vilka är era favoriter i den kategorin?
Ha en bra dag
Tjingeling

2 kommentarer:

Caroline sa...

Somethings Gotta Give ar ocksa en favorit i detta hushall! En harlig film att slanga in i DVD'n o mysa i soffan till! En annan film som jag verkligen maste rekommendera ar "Under the Tuscan Sun" med Diane Lane...ocksa en "feel good" film!

Camilla sa...

Caroline:

Ja, "Under the Tuscan Sun" ar ju ocksa helt suveran. Det finns ju massor nar man val borjar tanka (min hjarna har nog tagit semster).

Kram