tisdag 30 mars 2010

Godis är gott...

Var iväg och handlade förut och passade på att köpa ett påskägg och godis till systerdottern. DET var nog inte min smartaste idé idag. Var tvungen att provsmaka lite.
Får nog snart köpa nytt godis tror jag för det var ju gott.

Vädret är kalas med 10 grader varmt, men vad gör det när jag far upp och ner som en jojo till tvättstugan. Tack och lov att det finns hiss här i huset. Men jag ska ge mig in till stan imorgon för lite shopping så jag hoppas att det fina vädret håller i sig då.

Nej, nu ska jag bege mig ut på ytterligare en hissfärd.

Tjingeling

4 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Halloj Camilla och tack för alla roliga inlägg och trevliga uppdateringar som jag inte hunnit kommentera på sistone!
Tänk att påsken redan är på g, kom på att jag har lite att förbereda här med. Det där med tranan missade vi dock, det har jag aldrig hört talas om (är från Stockholmstrakten) men det låter som en kul tradition!

Sist men inte minst kommer ett sent men STORT dubbel-grattis!!! Dels till att du blivit medlem i 40+klubben (välkommen!) men framförallt till förlovningen! Jättekul - önskar er all lycka till med framtiden, bröllop mm! :)

Grattiskramar// Magdalena

Camilla sa...

Magdalena:

Jag är som du, läser allt men kommenterar inte alltid:) Kanske beror det på att jag är lite lat eller så har jag inget att tillägga, vem vet.

Det där med trandagen undrar jag om det inte är en lokal företeelse här i Kalmar, för många på Öland har ingen aning om vad det är. Mamma har dock full koll (beror nog på att hon är född här) så jag litar på henne. Men det är kul med lokala traditioner tycker jag.

Tack för grattisen!
Du, officiellt är vi ju inte 40(+), eller hur? Jag har fastnat på 27+ hihi. Retar alltid någon..
Förlovningen var en riktig överraskning måste jag säga. Vi hade väl pratat om det lite, men det var ett tag sedan. För en gångs skull blev jag helt tyst (det händer inte så ofta), men åh vad mysigt det var!

Kram

anna of sweden sa...

Mmmmm
Svenskt godis ...

Camilla sa...

Anna:

Javisst är det gott!
Det blev faktiskt en hel del kvar att fylla påskägget med:)