måndag 22 mars 2010

Säkra vårtecken

Då var det måndag igen och ny vecka. Undrar vad som kommer att ske under den här veckan, det återstår att se.
I lördags var jag hemma och hälsade på mamma och vi åkte iväg till köpstaden för att spana runt lite. Vi hittade inget särskilt alls. Jo, föresten jag traskade in i bokhandeln och hittade en bok med en massa cheesecake-recept för 29 kr. Halva reapriset, inte illa. Sådana fynd är alltid trevliga.
Igår var det mest grått och regnigt här så hela dagen spenderades inomhus. Idag däremot skiner solen. Så jag ska ge mig ut på en liten promenix när bara temperaturen har krupit en liten bit över nollan.

Några säkra vårtecken har jag faktiskt sett. I lördags såg jag några små gula krokusar som lyste som guld i det gråa gräset och när jag tittade ut genom fönstret för några minuter sedan for en sopbil som sopade gatan förbi. De som kör dessa fordon lär inte vara arbetslösa under de närmaste veckorna ialla fall. För det är ju mängder med grus som ligger överallt. Ibland känns det som om jag har ett mindre grustag innanför dörren. Dammsugaren är ett väldigt tacksamt verktyg i dessa dagar måste jag säga.

Nej, nu är det dags att ta itu med dagens aktiviteter. Har lite på listan som jag skulle behöva beta av idag.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: