fredag 26 mars 2010

Solsken och andra trevligheter

Precis som igår är vädret på topp. Solen skiner utan en enda liten molntuss på himlen och termometern kommer, precis som igår, att visa tvåsiffrigt. Härligt!

Den här helgen har jag bästa vännen K's hund Bella här. K är iväg på en mässa i Tyskland som har en massa trevliga grejer bl a till naglar. Det ska bli spännande att se vad hon får med sig hem därifrån. En massa inspiration kommer det helt klart att bli:)
Jag och Bella tog en promenix på en timma nu på morgonen och det var riktigt härligt ute även om temepen inte har hunnit upp så många grader ännu.

Igår var det våffeldagen, vilket jag lyckades glömma bort även om jag hade tänkt på det tidigare i veckan. Men det får jag väl ta igen någon dag. Jag tycker att våfflor är vansinnigt gott. Enligt mig ska de ätas med hallonsylt och vispad grädde. Men man äter det som man tycker om. Såg faktiskt på TV där de gjorde våfflor med annan smet och hade bl a skagenröra på. Det verkade väldigt mumsigt. Perfekt som en rätt till de kommade bufféerna eller som förrätt. Det är alltid kul med ny inspiration när det gäller mat. Det behöver ju inte vara krångligt för att bli väldigt gott. Man vill ju inte heller slita som ett djur i köket för att vara helt slut när gästerna väl dyker upp.

Himmel, det är ju redan fredag! Vart tog den här veckan vägen? Tiden bara flyger iväg i raketfart. Jag hinner ju knappt med. En stoppknapp för tiden vore ingen dum uppfinning.

Ikväll är det final i Let's Dance och det verkar bli en strid på kniven om vem som kommer att ta hem glasskon. Det ska bli intressant att följa det dramat. Jag har faktiskt ingen aning om vem som kommer att vinna. Inte den minsta lilla magkänsla att gå på alls. Återstår att se med andra ord.

Nej, nu är det dags att ta itu med husdjuren (ja, dammråttorn alltså) som syns alldeles förskräckligt i solskenet. Jag fattar inte vart de kommer ifrån, och framförallt inte hur de kan uppstå så gräsligt fort. Nåja, det är bara att förvandlas till renlighetens riddare och attackera dem med snabeldraken.

Tjingeling för nu.

Inga kommentarer: