fredag 5 mars 2010

Nu är vi snart båda på väg

Vilken underbar morgon! Solen skiner och det enda som kanske inte är lika underbart är iså fall att det är ganska kallt. Men det ska väl räta till sig under dagen. På Östersjön verkar det vara lite problem med flera fartyg som sitter fast i isen. Isbrytarna kör i skytteltrafik för att få loss dem. Även Finlandsfärjor har fastnat och det kan inte vara dagens höjdpunkt att sitta där och vänta med is som knakar och brakar runt omkring.

Idag ska jag ge mig av söderut till Skåne för att passa på att hälsa på släktingar på rutten mot Köpenhamn. För imorgon bitti landar han äntligen! Det ska bli så himla kul! Men det pirrar lite i magen som det alltid gör, av förväntan. Det kommer att bli full fart redan från början. Men imorgon kväll ska vi bara ta det lugnt och vila. Det kommer han nog att behöva, jag brukar vara som ett vrak efter de där nattflygningarna.

Igår var jag och bästa väninnan K ute och promenerade ute vid havet. Riktigt soligt och vindstilla, tur det för det var ganska kallt. Vi gick ut till stenen där Gustav Vasa landsteg någon gång för ljusår sedan. Här i Kalmar vimlar det ju av historiska minnesmärken vilket gör att det alltid finns nya grejer att upptäcka för de som är intresserade av historia.
På hemvägen stannade vi till vid ett bageri och köpte färdiga baguetter och varsin smaskig bulle. Även den fyrbenta vännen Bella fick smaka lite.

Nu på förmiddagen ska jag bara fixa till det sista. Typ dammsuga som känns som om jag gör varje dag nu. Hur mycket grus kan man få med sig in under skorna egentligen? Det känns ju som jag vandrar runt i ett grustag mest hela tiden. Och vassa är de där gruskornseländena också! Häromåret gnällde cyklisterna på att gruset gjorde hål på ders däck. Jaha, det kan hända. Men jag tycker att det är värre att få in eländet för det förstör ju golv och mattor. Och att trampa på ett gruskorn är ju ungefär som att vandra runt på en spikmatta. Inte skönt alls med andra ord.

Nej, nu har jag inte tid att sitta här och uggla. Ska försöka att skriva lite under tiden T är här, men det blir nog lite sporadiskt. Mycket att göra i några dagar nu innan födelsedagen är över blir det också.

Ha det gott.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

SÅ kul!
Han är här!
Hoppas ni har det riktigt BRA!!!
RIKTIGT BRA!!
Hoppas han gillar Sverige!!
Nu hoppas jag att ni har det BÄST!!!
KRAM!!!

Camilla sa...

Annika:

JA ÄNTLIGEN!!
Han gillar Sverige så pass mycket att han faktiskt pratar om att flytta hit. Ojdå, tänkte jag.

Kram