torsdag 18 mars 2010

Tillbaka igen

Jahaja, nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen. Skulle ha skrivit igår var planen, men då låg jag däckad i feber. Idag är det lite bättre, tack och lov. Lite snuvig bara.

I måndags åkte T hem och det var inget någon av oss såg fram emot. Vi har haft en helt fantastiskt tid medan han har varit här. Dessutom har vädret varit helt underbart med sol varje dag.
Eftersom det var hans första besök i Sverige så blev det fullspäckade dagar. Vi var ju tvugna att kollla in staden och givetvis slottet. Det stod högst på hans önskelista över vad han ville se. Tyvärr är det ju stängt den här tiden på året, men man kan ju knalla runt på muren runt omkring. Kanonfint väder, men blåsten var svinkall! Men vad gör det, bara att bylta på sig en massa kläder. Nästa gång blir det ett besök inne i slottet och det är alltid trevligt.
Vi har också varit på massor av trevliga middagar med start i Kristianstad på vägen hem från Köpenhamn. Väldigt trevligt, och god mat. T är helt såld på den svenska maten.
Vi var även ute och åt med bästa väninnan K och hennes man. Kinamat stod på kvällens meny. Och då hände det! Precis innan desserten frågar han K om hon inte kunde ta en bild av oss och sa till mig att stå upp. Vad fasen, tänkte jag här är ju inget att ta kort på. Men innan jag hunnit resa på mig så faller han på knä mitt framför mig. Jag hör K i bakgrunden: "friar han?? Åh, jag börjar gråta". Jag höll nästan på att svimma. Det var absolut inget som jag hade väntat mig. Som tur var hade K is i magen så att vi fick lite kort på det hela. Jag själv hamnade nog i ett slags positivt chocktillstånd som varade resten av kvällen.
Men vilken vacker ring det är (bild kommer). Tyvärr är den lite stor (det är ju inte lätt med storlekarna, då de inte är samma i USA som här) så jag ska lämna in den för att få det ordnat. Och det var lite krångel med det eftersom det är så mycket stenar, men nu har vi kommit på att de ska lägga en annan ring inuti den. Det blir lite pyssel för juveleraren men som ansåg att det var det enda att göra. Jag litar på dem för de gör ett bra jobb. För mig innebär det bara att jag får en ring som har mer guld, men den kommer att se likadan ut.

En kväll var vi på bio och såg It's Complicated med bl a Meryl Streep. Den var klart sevärd tyckte vi båda. Lite kul att vi kunde se den på bio här, för när jag var där såg vi en trailer på den men vi kunde inte se den för den hade premiär där vid jul. Så kan det gå.

En tur till Kosta Boda gjorde vi också där vi ägnade oss åt lite shopping. Köpte två nya vinglas till och även 6 stycken snapsglas som skulle utgå ur sortimentet. Och de var verkligen dagens kap. Nedsatta från 99:-/st till 25 :- per glas. Glasen kommer nog att användas till något annat än snaps, likör t ex.
Jag hittade en hel del annat och var väldigt sugen på en fin skål, men det fick vara.
Kalops blev det till lunch vilket T uppskattade. Typisk svensk husmanskost som ialla fall jag tycker är väldigt gott.

Födelsedagen var väldigt lyckad. Vad kul vi alla hade! Systerdotter A hittade en ny kompis i Bella som gärna låg bredvid henne och fick en massa munsbitar i form av kyckling. Vilken lycka för en liten hund!
Jag fick en massa fina presenter, kort och blommor. Det är synd bara att snittblommor inte varar längre än de gör för jag tycker att de är så vackra.
Exotisk buffé stod på menyn och vin för de som kunde dricka det. Alkoholfritt för de som körde eller var små. Och citrontårta till dessert. Jag gillar den för att den inte är så söt. Annars är favoriterna hallon- eller jordgubbstårta.

T gillade Sverige så mycket att han nu vill flytta hit. Det är det enda han pratar om nu. Så det kommer nog att bli så. Här är alla eld och lågor över att han vill flytta hit. Mamma vill nog inte att jag flyttar utomlands igen så för henne måste det nog kännas extra bra.
Så nu får planeringen ändra riktning lite, men vad gör det? Huvudsaken är att vi får vara tillsammans.

Nu måste jag ägna mig lite åt den i särklass näst tråkigaste sysslan, tvätt. Det är ju ett evigt åkande upp och ner. Tur att vi har hiss i detta huset.

Tjingeling för nu

11 kommentarer:

Annika sa...

Vilket sanslöst lyckat besök!! GUD vad jag är glad för din skull!
Skulle det var ngtlunda lätt för T att få jobb hemma, tror du?
Shit vad kul!!

OCH vad roligt med frieriet. Skulle ju vilja se den bilden, då'rå ;-)
När blir det bröllop?

SKITKUL att allt var så lyckat!!!

Kram och kram och jättegrattis!!!

anna of sweden sa...

Men åh, vilket härligt inlägg. Man blir ju alldeles glad här borta i förorten! ;)

STORT GRATTIS!!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, det var helt otroligt kul att ha honom här. Alla frågar efter honom hela tiden, så han har fått både ny famij & vänner här. På en vecka!

Jobbgrejen har vi inte kommit så långt med än, men han pysslar ju med vvs & ac där. Så det borde ju funka här också. Men vi har lite planer på att ev starta en webshop (i förta hand) med partyprylar. Det är ju ganska skralt utbud av det här har vi märkt. 3 webshopar Sverige, det är lite.
Vi får väl se hur det går. Vi har massor av idéer som går i olika riktningar.

Frieriet ja. Fattar du att jag inte fick hämtas av ambulans?! Vilken överraskning!
Bröllop blir det, men när har vi ingen aning om. Men Slottskyrkan vill vi ha. Lite tradition då både mamma & pappa plus min syster gift sig där.

Tack så jättemycket!

Kram

Camilla sa...

Anna:

Tack så mycket!
Vad kul att du gillade det, och att jag kunde sprida lite glädje til dig där på andra sidan pölen:)

Kram

My Sweet Valentine sa...

Kristianstad! Det ar ju min stad...Ahus ligger ju bara en kvart utanfor. Kul att du var dar...liten varld egentligen

Och du maste lagga upp lite bilder pa frieriet och ringen.

mammigranten sa...

Åh grattis vad kul!!!!!
Underbart!
Kramar i mängder till er båda!

Camilla sa...

Anna A:

Javisst är världen liten. Har spenderat många somrar hos mina släktingar i K-stad. Då stod alltid turer till Åhus på agendan. Glass på Tre Toppasr var ju ett måste. Finns det kvar föresten?
Bildbevis på ringen kommer:)

Mammigranten:

Tack så mycket!
Det var nära att jag inte blev 40 efter den överraskningen:)
Kram

Marie sa...

Du anar inte hur glad jag är för din skull när jag läser ditt inlägg! Det värmer i hela mig! Detta är du verkligen värd! Att han vill flytta hit gör mig bara överlycklig! Då får jag ju träffa dig lite oftare än om du bor där borta! =) Ha det så bra! Kramar!

Camilla sa...

Marie:

Tack min kära vän!
Vi skrattade gott när vi läste ditt sms:)
T pratar hela tiden om att träffa dig & Linnea (mina parhästar), så det måste vi ju se till att det inträffar. Nu var det så himla kort om tid.
Vi måste prata någon dag snart.

Stor kram

Annika sa...

Skitkul!!
Låter som om det inte skulle vara så svårt för honom att få jobb!
Och partyprylar saknas i svedala så där har ni nog en nisch!
SÅ himla kul!!
Bilder nu!!
VILL se!!
Hihi, nyfiken du vet...
KRAM!!!!

Camilla sa...

Annika:

Vi är väldigt inne på detta med partyprylar nu. Massa research håller vi på med. Och snart får jag väl ta och dra upp riktlinjerna för en affärsplan.
I USA finns ju som väl är en hel drös av dessa artiklar och det är därifrån vi hämtar vår inspiration.
Har bara hittat 2 eller 3 svenska sajter, varav den ena är Buttricks och de sysslar ju mest med kostymer o liknande.

Bild kommer:)

Kram