söndag 29 augusti 2010

Skogsexpedition


Eftersom dagens väder blev rätt skapligt så beslutade jag mig för en liten expedition ut i skogen. Det var skönt att bara lyssna på ljudet från träden när jag vandrade runt där. So rogivande.
Det blev en del blåbär som fick följa med hem. Stora, fina bär. Det blir gott både i paj och med mjölk. Dessutom är de ju extremt nyttiga, proppfulla med antioxidanter som de är.
Lingon fanns det också, inte i några mängder men ändå. Dem plockade jag inte för det hade tagit en evighet. Det blir kanske nästa gång.
Alla pratar ju om att det finns massor med svamp men de som jag såg vågade jag mig inte på att plocka. Det kunde ha varit precis vad som helst. Det här med svampar ligger väldigt långt från mitt kunskapsområde om man säger så. Såvida de inte finns i grönsaksavdelningen i affären vill säga.
Det blir nog ytterligare vandringar i skogen på jakt efter blåbär och lingon under veckan de dagar jag är ledig, om vädret tillåter vill säga.
Tjingeling

Inga kommentarer: