söndag 8 augusti 2010

Näsan i en bok

Ledig helg och kasst väder. Inte världens mest lyckade kombination, men vad gör man? Jo, jag läser. Det är så skönt.
Men idag mår jag sisådär. Känns precis som om jag håller på att bli förkyld. Men de senaste gångerna har eländet inte brutit ut utan istället har jag mått halvrisigt ett tag. Måste säga att jag faktiskt föredrar att eländet bryter ut istället så att man sedan kan må bra igen snabbare.

Helgen har jag som sagt var tillbringat med näsan i en bok. En väldigt bra sådan dessutom, Live To Win - Låtarna som skrev mitt liv av Andreas Carlsson.
För oss här hemma i Svedala är han kanske mest känd som en i Idol-juryn. Men främst är han känd som en otroligt skicklig låtskrivare till flera stora artister som Céline Dion, Backstreet Boys, KISS och Britney Spears för att nämna några.
Boken ger en väldigt intressant inblick i musikindustrin och en resa som inte bara varit spikrak. Däremot lyser en stor ödmjukhet igenom i boken och att man kommer igenstans utan hårt arbete. Om man verkligen brinner för det man gör så har alla en chans att bli framgångsrika, det gäller bara att inte vara rädd för att misslyckas på vägen är det budskap som verkligen slår en när man läser.
Språket är verkligen noggrannt och det märks att Andreas är en person som inte gör något halvdant. Det är en njutning att läsa boken. Dessutom får man en inblick i hur det var att jobba för Cherion-studion där Denniz PoP var kapten på skutan och där så många hits kom till och kreativiteten flödade.
Jag kan verkligen rekommendera boken till den som är nyfiken på hur det funkar bakom kulisserna inom musikindustrin och hur en helt vanlig kille får möjlighet att genom en massa slit skriva hitlåtar som vi alla någon gång har gått och nynnat på.

Nu är det dags att göra en kopp te och försöka att svetta ut den sk förkylningen som har intagit min kropp.

Tjingeling

1 kommentar:

Stef sa...

Usch fy inte roligt att må halvkasst! så kände jag mig igår,men jag gick och la mig tidigt och idag mår jag mycket bättre! Hoppas du mår bra snart igen!