måndag 9 augusti 2010

Ny vecka igen

Ny vecka och jag börjar den med att vara ledig i två dagar och sen blir det jobb resten av veckan. Som läget är nu med en förkylning som inte bryter ut ordentligt så är det bara bra att vara hemma och se om det blir bättre innan det är dags för mer jobb.

Idag har jag inga planer alls förutom att jag ikväll ska pipa över bron till Öland och bästa väninnan K för att bli klippt och snacka lite. Det är alltid mysigt, och sen måste jag ju spana in de senaste möbelfynden som de köpt.
Förutom det så blir det nog ytterligare en dag med näsan i en bok. Och det har jag inget emot alls då min energinivå känns som om den är i botten. Allt går långsamt och jag tänker absolut inte stressa.

Läste precis på lokalblaskans hemsida att man sett en ubåt utanför Ölands norra udde. Det finns till och med bild på den. Undrar om det är ryssar som är ute på en liten resa. De är ju inte kända för att vara så duktiga på att navigera precis. Om inte annat så blev vi ju varse det när en ubåt dök upp på ett grund i Karlskrona skärgård för en herrans massa år sedan.
Vi får väl hoppas att det är en svensk ubåt som bara stannat till för en liten kaffepaus. Bildbeviset går att se här.
Återstår att se om det kommer några nya uppgifter om den mystiska ubåten under dagen.

Det är inte bara ubåtar som man får se upp med på havet nu. På Grönland har nämligen en gigantisk is-ö brutit sig loss från en glaciär. Och här kan man verkligen snacka stort, fyra gånger större än Manhattan är jätteisberget som nu flyter runt i havet. Med andra ord så gäller det att hålla korpgluggarna öppna om man nu skulle råka befinna sig på en båt i de farvattnen. För vem vill komma i närkontakt med ett isberg, och särskilt inte ett i den storleken?

Nej, nu ska jag dricka en kopp te och läsa lite.

Tjingeling

Inga kommentarer: