onsdag 25 augusti 2010

Höst redan?

Ja, jag undrar faktiskt om sommaren verkligen redan är slut eller om det kommer att återkomma några dagar med lite sol och värme innan det är dags för hösten att ta vid. Men idag tror jag min själ att hösten åtminstone har visat sig för första gången för i år. Det började redan inatt med väldigt hård vind. Det skramlade och tjöt överallt häruppe under takåsen. Som om inte det var nog vaknade jag ett odefinerbart ljud vid fem-snåret. Det var brandvarnaren som talade om att det var dags att byta batteri. Efter allt detta oväsen var jag helt slut när jag vaknade i morse. Vinden har inte visat några tecken på att avta på hela dagen, snarare har det känts tvärtom.
Jag är lite frusen och trött. Halsen kliar och jag nyser som den värsta prosit. Den där förkylningen bryter inte ut som den ska och jag har känt mig halvrisig i över en vecka nu. Jobbigt värre.

Ska titta lite på TV nu innan det är dags att slå igen ögonen för lite skönhetssömn (haha).

Tjingeling

4 kommentarer:

Stef sa...

Ja här blåste det stormvindar hela natten! Men idag var det en underbar höst dag, soligt, stilla, och kall krispig luft! Helt underbart!!!!!

kramar

Camilla sa...

Stef:

Kan du inte skicka lite av den där solen hitåt?:)

Kram

Annika sa...

Höst redan i augusti känns alltför tidigt.
Men, jag tror säkert att det blir många fina dagar för er än innan hösten verkligen slår till. DET tror jag, så det så!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Jag vägrar höst i augusti! Mitten eller ännu hellre slutet av september är ok, men inte förrän dess allra helst.
Jag hoppas på sol och mer värme innan det är dags för hösten att ta vid.

Kram