tisdag 24 augusti 2010

Antikt eller inte

Här i stan vimlar det ju av antika saker och byggnader, men idag utökades det rätt så rejält av en massa folk som hade dammsugit vindar, uthus, källare och loppisar i jakten på en stor eller liten grej att släpa med sig till slottet. För där har nämligen Antikrundan hållit till under dagen. Det verkade vara en hel drös med folk där med tanke på antalet bilar som hade invaderat området runt omkring. Ja det var så trångt att någon någon vänlig person med svår avståndsbedömning hade parkerat så nära min bil att det tog en evighet att försöka komma ut. Eller ja, i verkligheten kanske det tog några minuter.
Vissa verkade ha släpat med sig ett flertal saker som de ville ha värderade av experterna. En man jag såg hade med sig en hel vagn med prylar. Och med tanke på att det stod i tidningen att man rekommenderades att ha med sig stolar att sitta på samt fika för att inte svälta ihjäl i kön så krävdes det ju minst två personer för den här typen av expedition. Så tro sjutton att det var mycket folk. Hoppas nu att merparten av de som hade rotat runt efter en massa gamla grejer, köat och fikat innan det var dags för allvaret inte bara släpat med sig en massa värdelösa föremål utan att det även funnits några riktiga fynd.
Det återstår att se.

I Malmö har någon galning skjutit mot ett flertal bussar och taxibilar hör jag på nyheterna. Jag förstår mig ärligt talat inte på vad det är för folk som gör sådana saker. Helt vettlöst. Hoppas att polisen får tag på den eller de som ägnar sig åt sådana livsfarliga aktiviteter snarast innan någon blir skadad eller ännu värre.

Nej, nu ska jag krypa ner i snarkofagen med min bok om familjen Gucci.

God natt

Inga kommentarer: