onsdag 4 augusti 2010

Beslutsamhetsångest

Idag har jag varit ledig så jag började dagen med en liten sovmorgon. Ja, jag vaknade 6.30 men då hade jag verkligen ingen lust att gå upp. Så det var bara att vända om i sängen och sussa vidare ett par timmar.
Vädret har varit skönt med omväxlande sol och lite moln. Först hade jag tänkt att ta en tur till södra Öland men de planerna övergav jag när jag kom på att jag hade satt upp tvättid på eftermiddagen. Istället tog jag en tur till Elgiganten. Hade spanat runt lite på deras hemsida innan och kommit på att en ny kaffebryggare var något som jag behövde då min gamla inte höll måttet längre. Värmemässigt alltså. Hittade en för 199 kr. Vilket kap tänkte jag och bestämde att en sådan skulle jag ha, i svart. Åkte iväg till varuhuset och kikade runt lite innan jag kom till kaffebryggarna. Hittade vad jag sökte. Men inte i svart! Där och då drabbades jag av något som för mig är ovanligt när det gäller inköp, jag fick beslutsamhetsångest. Drog hem och pratade lite med älsklingen innan det var dags för honom att ge sig av till jobbet. När jag berättade om mitt dilemma sa han: " men lilla hjärtat, det är bara en kaffebryggare. Inte ska du stirra på den medan den brygger kaffet. Köp du den vita istället". Sagt och gjort. Åkte tillbaka och inhandlade den i vitt.
Himmel, har jag blivit helsnurrig eller vad?! Jag menar, strunt samma om den är svart eller vit. Bara den brygger hett kaffe.
En liten promenix inne på IKEA, där jag nästan fick med mig vad jag skulle ha utan velande, hann jag också med innan det var dags att åka hem och ta itu med tvätten.

Nu ska jag kolla in den danska serien Livvakterna. Jag har inte sett den tidigare, men den verkar riktigt bra. Danskarna brukar göra bra serier så jag hoppas att dne här är lika bra som t ex Mordkommisionen. Återstår att se.

Tjingeling

2 kommentarer:

Taina sa...

Hahahaha, den var kul, dvs stå och stirra på bryggaren medan den brygger. Ja vem gör det?
Jag brukar heller inte drabbas av beslutsångest på affärer. Tur att du fick råd!

Kramar

Camilla sa...

Taina:

Ja, fattar du vilket hjärnsläpp jag drabbades av. Jag som annars travar in i en affär och om jag hittar något och har råd så kommer jag ut med det jag tittat på. T säger att han aldrig shoppat med nån som är så snabb, när jag väl hittat det jag vill ha vill säga:)

Kram